次世代エコカー普及にアクセル バイオディーゼル車、原料はミドリムシ

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Accelerator bio diesel cars in the next generation eco-car spread, raw materials Euglena 

The 25th, Isuzu Motors has announced that it begin a joint study for practical use of next-generation bio-diesel fuel as raw materials combined with Euglena departure from the University of Tokyo bio venture, the Euglena. 

The use of fuel derived from Euglena as the first step, Euglena is successful the first time in the world to mass-produce "De~yuzeru", to carry out regular service of shuttle bus Fujisawa plant in Isuzu (Fujisawa, Kanagawa Prefecture). 

Biodiesel alternative fuel of light oil made ​​from fats and oils, such as soybean. It does not change qualitatively even if the raw material green insect, but it is possible to produce stable in Japan small land area for arable land does not need. Euglena with mass culture technology of Euglena have been developing from a year ago. 

Might damage the engine by alteration biodiesel is currently in circulation, it is not mixed only 5% of light oil. De~yuzeru also start to use from 1% content initially. It plans to complete the study while assessing shuttle bus or does not cause a problem and replace it with 100% light oil by 2018. 

Susumu Hosoi, president of Isuzu has said, "efforts to diversify the fuel is important in Japan with no resources. Want to respond to the needs of society" he said.
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次世代エコカー普及にアクセル バイオディーゼル車、原料はミドリムシ

いすゞ自動車は25日、東大発バイオベンチャーのユーグレナと組み、ミドリムシを原料にした次世代バイオディーゼル燃料の実用化に向けた共同研究を始めると発表した。

 第1弾として、ユーグレナが世界で初めて量産に成功したミドリムシ由来の燃料「デューゼル」を使い、いすゞの藤沢工場(神奈川県藤沢市)でシャトルバスの定期運行を行う。

 バイオディーゼルは大豆などの油脂から作る軽油の代替燃料。ミドリムシを原料にしても品質的には変わらないが、耕作地が要らないため国土の狭い日本でも安定的な生産が可能だ。ミドリムシの大量培養技術を持つユーグレナが1年前から開発に取り組んできた。

 現在流通しているバイオディーゼル燃料は変質してエンジンを傷める恐れがあり、軽油に5%までしか混ぜられない。デューゼルも当初は含有率1%から使用を開始。シャトルバスが不具合を起こさないか見極めながら研究を進め、平成30年までに100%軽油と置き換える計画だ。

 いすゞの細井行社長は「資源のない日本では燃料を多様化する取り組みが重要だ。社会の要請に応えたい」と話している。
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