スマホゲーム「ディズニーツムツム」人気の理由は グッズも好調
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Goods also strong reasons Sumahogemu of " Zum Zum Disney " popular

Smartphone (high-performance mobile phone ) game " LINE: Zum Zum Disney " are popular . The game surpassed 10 million downloads in about two months from release . Stuffed Disney character called " Tsumutsumu " is also increasing sales mainly in young women . Products only in Japan "adult Disney's Favorite " and has won the fan widely . ( Toya Mami )

Stuffed toy also popular in [ photo ] Disney Store

( Meguro-ku, Tokyo ) is deployed for the first time as a smartphone for Walt Disney Japan : the " LINE Disney Zum Zum " , puzzle game to go off and traced three or more stuffed animals called " Zum " in smartphone on . Is there a mechanism of charging , but enjoy enough free .

There is a ( skill ) and Donald Duck and Mickey Mouse , different functions in each familiar character , and to exhibit the skills set to " Maitsumu " the favorite , and extensible to score .

LINE of free calls app company ( lines) jointly provide , Shibuya developed NHN Play Art dealing with the field of game LINE.

Tsumutsumu stuffed the company has developed unique Japanese items as healing of the adult woman originally . From the features that are stacked to collect facial expressions and simple , it was thought affinity with the "game is high . Also for the enjoyment more by increasing the contact point with the favorite character , Shakespeare Etsuko vice president of Walt 's Sumahogemu I will explain the " was best .

For reason for the popularity , in addition to the height of awareness of " Disney characters , cuteness different from the traditional game characters are also accepted adult Tage Hiroyume of game writer 's ( Hiromu - Taori ) and Analysis " than the . Or compete for scores with friends and acquaintances from further , and send each other necessary to play the "heart " , match with the characteristics of LINE game . It is only " surprising people , such as people and business partners of an old friend is or playing , but also in the wake of communication" with . Person in charge of the play Art NHN also speak with you " has received also enjoy the light users from exhilaration and convenience to turn off by connecting " .

Sale of stuffed animals also by strong hit of the game , I topped one million in the six months since its release in October of last year . Compared to overseas , the product of Japan born fan of the adult is large, is one part of the company's management strategy of "adult Disney Plan" to mainly women . Zum palm-sized smallest is ( 540 yen ) , since it can also be used as a cleaner or computer smartphone is part of the stomach , the person to be placed in the office or even carry that many .

Stuffed to deploy the 56 types now, but plans to increase further in the future . Shakespeare 's talking to , "I want to continue to work games goods also , as you enjoy a long time ."

■ market is 78% year-on-year

According to the survey ( Shibuya-ku, Tokyo ) CyberZ of smartphone advertising business , with the rapid spread of smartphones , the market size of Sumahogemu of 2013 increased to 546.8 billion yen of 78% from the previous year . Accounts for about 5 % of the game market as a whole , is larger than twice the domestic home video game market in the prior art.

Types of games Tsumutsumu like , download the app for free from the official store of Apple or Google , to add charges if you need increased in Sumahogemu . The beginning of the big hit " Puzzle & Dragons ," and battle games and puzzles and quizzes stage , the Romance of the Three Kingdoms and the Warring States period popular . To predict " high growth smartphone . Future is expected to center of the gaming market now " as , to 658.4 billion yen to grow 26 years in the company .
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スマホゲーム「ディズニーツムツム」人気の理由は グッズも好調

スマートフォン(高機能携帯電話)用ゲーム「LINE:ディズニーツムツム」が人気だ。ゲームはリリースから約2カ月間で1千万ダウンロードを突破。「ツムツム」と呼ばれるディズニーキャラクターのぬいぐるみも、若い女性を中心に売り上げを伸ばしている。「大人もディズニー好き」という日本ならではの商品が、広くファンを獲得した。(戸谷真美)

【フォト】ディズニーストアではぬいぐるみも人気

 ウォルト・ディズニー・ジャパン(東京都目黒区)がスマホ用として初めて展開する「LINE:ディズニーツムツム」は、スマホ上で「ツム」と呼ばれるぬいぐるみを3つ以上なぞって消していくパズルゲーム。課金の仕組みはあるが、無料でも十分楽しめる。

 ミッキーマウスやドナルドダックなど、おなじみのキャラクターそれぞれに異なる機能(スキル)があり、お気に入りを「マイツム」に設定してスキルを発揮させると、得点を伸ばせる。

 同社と無料通話アプリのLINE(ライン)が共同で提供、LINEのゲーム分野を手がけるNHNプレイアート(渋谷区)が開発した。

 ツムツムは、もともと同社が大人の女性の癒やしアイテムとして日本独自に開発したぬいぐるみ。シンプルな表情や集めて積み重ねられる特徴から、ウォルト社のシェイクスピア悦子・バイスプレジデントは「ゲームとの親和性が高いと考えた。好きなキャラクターとの接点を増やしてもっと楽しんでもらうためにも、スマホゲームは最適でした」と説明する。

 人気の理由について、ゲームライターの田下広夢(たおり・ひろむ)さんは「ディズニーキャラクターの認知度の高さに加え、従来のゲームキャラクターとは違うかわいらしさが大人にも受け入れられているのでは」と分析。さらに友人・知人らと得点を競ったり、プレイに必要な「ハート」を送り合うなど、LINEゲームの特性ともマッチ。「昔の友人や取引先の人など意外な人が遊んでいたりして、コミュニケーションのきっかけにもなる」とみている。NHNプレイアートの担当者も「つなげて消す手軽さや爽快感からライトユーザーにも楽しんでいただいている」と話す。

 ゲームのヒットによってぬいぐるみの販売も好調で、昨年10月の発売から半年で100万個を突破した。海外に比べ、女性を中心に大人のファンが多い日本生まれの商品は、同社の経営戦略の一つである「大人ディズニープラン」の一環。一番小さな手のひらサイズのツム(540円)は、おなかの部分がスマホやパソコンのクリーナーとしても使えることから、持ち歩いたりオフィスに置く人も多いという。

 ぬいぐるみは現在56種類を展開するが、今後もさらに増やす予定。シェイクスピアさんは「ゲームもグッズも、長く楽しんでもらえるように努力を続けたい」と話している。

 ■市場規模は前年比78%増

 スマートフォン広告事業のCyberZ(東京都渋谷区)の調査によると、スマホの急速な普及にともない、平成25年のスマホゲームの市場規模は前年比78%増の5468億円に拡大。ゲーム市場全体の約5割を占め、従来の国内家庭用ゲームソフト市場の2倍を上回っている。

 スマホゲームではツムツム同様、アップルやグーグルの公式ストアから無料でアプリをダウンロードし、必要なら追加課金するタイプのゲームが増加。大ヒット中の「パズル&ドラゴンズ」をはじめ、パズルやクイズ、戦国時代や三国志を舞台としたバトルゲームなどが人気。同社では「今やゲーム市場の中心はスマホ。今後も高い成長が見込まれる」として、26年は6584億円まで成長すると予測する。
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