The end of the era segregation clash finally leading U.S. IT


IT major companies in the United States, doing business in succession to forte competitors. For relevant strong, need to entered the business by other companies prior to increase the customer is because has increased each service of IT.

Now the biggest attention, was "the Amazon smartphone". U.S. online sales of Amazon's largest announced its own smart phone (smartphone) is also in June, after another U.S. media was told when market in autumn. Without any special glasses, features visible image floating three-dimensional as shown in (3D) that are included.

Speaking of smartphones in the U.S., iPhone of Apple's pronouns. Amazon that has expanded its operations and content delivery and retail, starting in bookstores, likely entered by dividing the smartphone market of IT battleground.

April, Amazon was selling the equipment in the United States to enjoy the net and video on a TV called "set-top box". I just challenged the "Head Match" in Apple or Google the preceding.

Microsoft (MS) also in April, I announced the voice recognition technology for smartphones of Cortana. Operation can recognize the voice, without using your hands and talk to the smartphone. Technology of Apple or Google is ahead in this field, competition is likely to become violently. But MS is said to be a giant of the software, was charged with homegrown tablet terminal in 2012, it is scattered sparks, etc. Amazon and Apple.

Google has strengthened rapidly commitment to hard equipment. The launch of this year's is the leading eyeglass-type terminal "Google Glass". It's aim to secure market share quickly wearable each company to focus (to wear) in the terminal market. The company is also strengthening online mail order. Is to extend to other cities of the same-day delivery service free to proceed on a trial basis on the west coast of the United States, to compete with Amazon.

On the other hand, strengthen the service of the search field, Facebook, which operates a social networking site of the world's largest is against Google.


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米IT大手いよいよ激突 すみ分け時代の終焉



米国のIT大手各社が、ライバル企業の得意分野に相次いで進出している。ITの各サービスは関連性が強いため、顧客を増やすには他社が先行する事業にも参入する必要性が高まってきたからだ。

 いま最大の注目は、「アマゾン・スマホ」だ。ネット通販最大手の米アマゾンが6月にも独自のスマートフォン(スマホ)を発表し、秋ごろに売り出すと米メディアが次々伝えた。特別なメガネがなくても、画像が3次元(3D)のように浮かんで見える機能が盛り込まれるという。

 米国でスマホといえば、アップルのiPhoneが代名詞だ。書店に始まって小売りやコンテンツ配信と業務を拡大したアマゾンが、IT激戦区のスマホ市場に割って入りそうだ。

 アマゾンは4月、テレビに接続してネットの動画などを楽しむ「セットトップボックス」という機器を米国で売り出した。先行するアップルやグーグルに「真っ向勝負」を挑んだばかりだ。

 マイクロソフト(MS)も4月、スマホ向けの音声認識技術コルタナを発表した。スマホに話しかけると音声を認識し、手を使わなくても操作ができる。この分野ではアップルやグーグルの技術が先行しており、競争が激しくなりそうだ。ソフトの巨人といわれるMSだが、2012年には自社製タブレット端末を投入し、アップルやアマゾンなどと火花を散らしている。

 グーグルはハード機器への取り組みを急速に強化している。メガネ型端末「グーグル・グラス」は年内の発売が有力だ。各社が力を入れるウエアラブル(着用する)端末市場でいち早くシェアを確保するねらいだ。同社はオンライン通販も強化している。米国の西海岸で試験的に進める無料の即日配送のサービスを他都市にも広げるとされ、アマゾンと競合する。

 一方、世界最大の交流サイトを運営するフェイスブックは検索分野のサービスを強め、グーグルに対抗している。

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