Amazon VS Google, clash overheating erosion of the U.S. IT giant as "retail" each other "search"

Google and Amazon.com in the U.S. leading IT plays a game of cat and mouse with severe service and product development.

It's two companies that have been segregated in the search and retail, respectively, erode the customer area of ​​each other in a fierce competition. It has become a microcosm of the IT industry diversification advance with the aim of customer retention.

"There is a processing capacity of three times the Google of" chrome cast. "I have also prepared a large amount of content"

"Fire TV" Larsen, vice president of Amazon's put the chest, (released in Japan yet) that was launched in the U.S. in the 2nd. It is a device to play on TV video delivered over the Internet. Is scheduled to begin service also to be able to enjoy thousands of game controller (sold separately) to chase third-party products that lead in the same kind of machine, such as "chrome cast". U.S. IT site "Gizmodo" gave high marks "I was surprised operation to fast." Smart (smart) TV "was realized" he said.

Google and Amazon also clash in the cloud business. When Google announced last month a discount of up to 85 percent in services, such as enterprise data storage, compete against price cut without putting Kanpatsu also Amazon. Google entered the cloud that Amazon is preceded by it's two years ago, but to expose the fighting spirit "market is expanding rapidly," and (stakeholders), the revenue growth in January-March period financial results announced on the 16th contributed.

Some point out the Amazon entered the television equipment also, that there is a aim to spread to TV from the tablet computer or device, a means for providing services of online mail order of core business of the Amazon.

Offense and defense has intensified in the core business of each other. Google whereas a pillar of sales of advertising paid search, advertising revenue of the Amazon's part, but every year the ratio is increasing. It is because you are focusing on advertising sales that was linked to the product search.

On the other hand, Google is also to strengthen the online mail order. According to the U.S. media, the same day delivery service free that went to trial in San Francisco, you are considering to be expanded to other cities such as New York.

In portable information terminal of main battlefield of IT companies, Amazon if expansion in e-book other than the function of the tablet "Kindle", Google also introduced a self-developed tablet "nexus" now. It is observed Google dominate smartphone market (high-performance mobile phone) for OS (operating system) in the "Android", but also of the Amazon to announce even mid-year smartphone developed in-house is increasing.

SNS of core business from (social networking site), Facebook and Twitter are also spread as the amoeba business areas such as video streaming and smartphone app for. Even on to go against these emerging forces, "party, even in a good market, Kuraitsuku dare" (analyst) strategy is motivated IT major.


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アマゾンVSグーグル、「小売り」と「検索」互いに浸食 米IT大手の激突過熱

米IT大手のアマゾン・コムとグーグルが製品開発やサービスで激しいつばぜり合いを演じている。

 それぞれ小売りと検索で棲み分けてきた両社だが、競争激化で互いの得意領域を侵食。顧客の囲い込みを目指して多角化が進むIT業界の縮図となっている。

 「グーグルの『クロームキャスト』の3倍の処理能力がある。大量のコンテンツも用意した」

 アマゾンのラーセン副社長が胸を張るのは、2日に米国で発売した「ファイアTV」(日本での発売は未定)。インターネット経由で配信された映像をテレビで再生する機器だ。別売りのコントローラーで数千ものゲームを楽しめるサービスも始める予定で、「クロームキャスト」など同種の機器で先行する他社製品を追撃する。米ITサイト「ギズモード」は「動作が速いのに驚いた。『スマート(賢い)テレビ』が実現した」と高評価を与えた。

 アマゾンとグーグルはクラウド事業でもぶつかり合う。グーグルが企業向けデータ保管などのサービスで最大85%の値引きを先月発表すると、アマゾンも間髪入れずに値下げで対抗。アマゾンが先行するクラウドにグーグルが参入したのは2年前だが、「市場は急拡大している」(関係者)と闘志をむき出しにし、16日に発表した1~3月期決算でも増収に貢献した。

 アマゾンがテレビ機器に参入したのも、アマゾンの主力事業のオンライン通販のサービスの提供手段を、パソコンやタブレット型端末からテレビに広げる狙いがあるとの指摘もある。

 互いの本業でも攻防が激化している。グーグルが検索連動型の広告が売り上げの柱なのに対し、アマゾンの広告収入は一部だが比率は年々増している。商品検索に連動した広告販売に力を入れているためだ。

 一方で、グーグルもオンライン通販を強化している。サンフランシスコで試験的に行っている無料の即日配送サービスを、米メディアによると、ニューヨークなど他都市にも拡大することを検討している。

 今やIT各社の主戦場の携帯情報端末でも、アマゾンがタブレット「キンドル」の機能を電子書籍以外に拡充すれば、グーグルも自社開発タブレット「ネクサス」を投入。スマートフォン(高機能携帯電話)向けOS(基本ソフト)「アンドロイド」で市場を席巻するグーグルだが、アマゾンも自社開発のスマホを年央にも発表するとの観測が高まっている。

 フェイスブックやツイッターも本業のSNS(交流サイト)から、スマホ向けアプリや動画配信など事業領域をアメーバのように広げている。こうした新興勢力に対抗していく上でも、「相手が得意な市場でも、あえて食らいつく」(アナリスト)戦略がIT大手を突き動かしている。
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