検索がアプリで行われる傾向が増、Googleなどのシェアは低下傾向に

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Share tendency to search is performed in the app is increasing, such as Google is on a downward trend

According to a survey report of eMarketer, a person to search for various things from the application of smart phones and tablets that are increasing now. For the major search engines such as Yahoo and Bing and Google, That means a serious drop in sales share.

According to this report, revenue share of mobile advertising of Google fell by 17% from 2012 to 2014. The search giant had held 82.8 percent of the search market of 2.2 billion $ 40 million two years ago. Mobile advertising market in the United States this year in a huge of 17.7 billion $ 30 million, mobile search advertising of which was 9 billion $ 20 million of which about half, but fell to 65.7% market share of Google's (shown above under Table).

From form when looking for things, and that, use the search engine on the desktop as before, and he is changing the form to look for in a smartphone. At the same time, the way the search is also diversified. Google's general-purpose search engine cities like Paris, anything, but do not you tell me where the good restaurants, and the like, or sold at How much what you want now. So would I want to use apps such as Kayak If you find information of travel is good. And a Yelp, and so on if Find Trulia, the company local shops and if look for a house. Thus, the transition that, to the application from the search engine's taking place there.

Consumer survey of Nielsen earlier this year have also confirmed this change in the mobile. 34 hours per month average, desktop's 27 hours the other hand mobile on time consumers use the Internet now.

According to the report of eMarketer, growth of local search is significant. The growth of advertising revenue, Yelp is by far the it (above the table above). Search for companies and shops in the region of on Yelp's expected 136% growth rate this year, sales of mobile advertising that 100 million $ 19 million. It is a paltry amount compared to advertising sales and Yahoo of Google, such as Bing, but it's a sign that consumer behavior is changing to clear. In 2016, against the expected advertising revenue share of Yelp that Bai-kyo 3 of 2012, falling to 64.2 percent revenue share of Google's (above the table below).

This, "Other" in the report I do not know (other) what they are, but between 2012 to 2016 of 5.4% → 29.7%, but a lot of market share growth (above the table below). It should be noted that the sales do not decrease even Google, market share also fell. Mobile advertising has increased nearly $ 7 billion over the past two years, but sales of mobile advertising of Google 's nearly $ 6 billion in it.

In conclusion, and that a variety of niche app, called, are replacing search gradually. This trend has been boosted by the general trend that has many is to examine on mobile than desktop to examine things.
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検索がアプリで行われる傾向が増、Googleなどのシェアは低下傾向に

eMarketerの調査報告書によると、今ではスマートフォンやタブレットのアプリからいろんなものを検索する人が増えているという。そのことは、GoogleやBingやYahooなどの大手検索エンジンにとって、売上シェアの深刻な減少を意味している。

この報告書によると、Googleのモバイル広告の売上シェアは2012年から2014年までで17%も減少した。2年前にこの検索巨人は22億4000万ドルの検索市場の82.8%を保有していた。今年の合衆国のモバイル広告市場は177億3000万ドルという巨額で、そのうちのモバイル検索広告はその約半分の90億2000万ドルだったが、Googleのマーケットシェアは65.7%に落ちた(上図下表)。

ものごとを探すときに、これまでのようにデスクトップで検索エンジンを使う、という形から、スマートフォンで探す形に変わりつつあるのだ。同時にまた、検索のやり方も多様化している。Googleは何でも探せる汎用検索エンジンだが、どこが良いレストランか、今欲しいものをいくらぐらいで売ってるか、などは教えてくれない。だから旅行の情報を探すならKayakなどのアプリを使った方がよい。家を探すならTrulia、地元のお店や企業を探すならYelp、等々となる。そこで、検索エンジンからアプリへ、という移行が起きつつあるのだ。

今年初めのNielsenの消費者調査も、モバイルにおけるこの変化を確認している。今や消費者がインターネットを利用する時間はモバイル上で月平均34時間、これに対しデスクトップは27時間だ。

eMarketerの報告書によると、ローカル検索の伸びが著しい。広告収入の成長率では、Yelpが群を抜いている(上図上表)。Yelp上の地域のお店や企業にに対する検索は今年の成長率が136%、モバイル広告の売上が1億1900万ドルという予想だ。GoogleやYahoo、Bingなどの広告売上に比べると微々たる額だが、消費者の行動が明らかに変わりつつあるサインだ。2016年では、Yelpの広告売上シェアが2012年の3倍強という予想に対して、Googleの売上シェアは64.2%に落ちる(上図下表)。

この報告書では、”Other”(その他)が何なのかよくわからないが、シェアは2012年から2016年にかけて5.4%→29.7%という、たいへんな伸びだ(上図下表)。なお、Googleも、シェアは落ちても売上が減少するわけではない。過去2年間でモバイル広告は70億ドル近く増加したが、その中でGoogleのモバイル広告の売上は60億ドル近いのだ。

結論としては、さまざまなニッチアプリが、徐々に検索に取って代わりつつある、ということ。この傾向は、ものごとを調べるのにデスクトップよりもモバイル上で調べるのが多くなっている、という一般傾向に後押しされている。
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 アンドロイドからエロアプリが一斉排除 開発者から悲鳴が続出 
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Eroapuri after another screams from all at once eliminate the developer from Android


Late April, Eroapuri disappeared all at once from Android. Main Eroapuri was called was recorded 1 million DL total "tits sommelier", the origin of the Eroapuri "Kosukosu", innovative application to do is turn skirt to "conserve smartphone" and "magical girl Sakura" is removed from the Google Play . Still today do not play a revival.

Storm of adult purge was swept to Google Android was a generous compared to erotic. Apple change the guidelines to "the end of March. There was a provision of the ban is a" sexually explicit "from before, but this time clause "and or, including pornography, prohibited application for the promotion of pornography" is also added further. ban "erotic content" in the revision also (content erotic), application of customs-involved and AV has been removed across the board "( app developers)

But Google Play Eroapuri has hit a ton, even if the Search by Keyword Yuma Asami, Mihiro, and Sora Aoi, application the corresponding state of the now almost nil to a search for popular AV actress name before. Customs information retrieval application, which was introduced on this site previously has also been deleted.

Android applications. Two-dimensional system virtually eradicated, puzzle-based application and collection of photographs I appointed a "gravure idol has been erased without mercy thing of what was emphasized the groin and chest." Erotic "the app description and icon in particular apps me for a language such as "boobs" adult "" Ya seems to have been banished first and foremost "(same-ago)

It can be said that rather dismal situation, but what Eroapuri of Android will become the future.

Existence is difficult to application to appeal the erotic directly. However, there are several apps that survived even in difficult circumstances. Fetish app that enjoy by raising or lowering the socks of girl and "absolute socks", "Now is practical "Sex Positions" which is devoted to the position illustrated book such, application to enjoy the communication while you touch the girl Moe and "Tokingaruzu~tsu!", still today and is present in the market "(same-before )

In addition, developers who want to release a new erotic-based application also appeared, and also slip through the eye of scrutiny of Google. What attracted attention as one of those app's "classic puzzle! Gentleman of [Hui] Puzzle & Girls beautiful girl full of."

This app is that an image is available to align the girl's picture Moe fell apart, When you have completed the puzzle. Puzzle's a summary, including a brief description of the 3 × 3 mass at first, but the difficulty is increased gradually. It has become a luxury that content available a total of 300 pieces of the image.

That of the "mission of app developers seek Erotic castings in a range that does not catch the review of. Google instinct of man, is going to pursue the quality of last-minute" According to the gentleman HoiHoi developer.

Was introduced at the beginning also "magical girl Sakura", saying that it "! Beat you at this time wad pants became so bad," the official Twitter account. I have tried to revive the app called "War maiden round feeling new! Beat in a wad." For Eroapuri developer, It seems to say that time has come when the true innovation capability is asked.
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アンドロイドからエロアプリが一斉排除 開発者から悲鳴が続出 


4月下旬、アンドロイドから一斉にエロアプリが姿を消した。累計100万DLを記録した「おっぱいソムリエ」、エロアプリの原点と呼ばれた「コスコス」、スカートめくりで“スマホを節電”する画期的アプリ「魔法少女サクラ」などの主要エロアプリがGoogle Playから削除。現在もなお復活を果たしていない。

「3月末にGoogleがガイドラインを変更。アップルに比べエロに寛大だったアンドロイドにアダルト粛清の嵐が吹き荒れました。以前から『露骨な性的表現』は禁止との条項がありましたが、今回の改定で"erotic content"(エロチックなコンテンツ)も禁止に。さらに『ポルノを含む、もしくは、ポルノを宣伝するアプリは禁止』という条項も加わり、AVや風俗がらみのアプリは軒並み削除されています」(アプリ開発者)

以前は人気AV女優名で検索するとエロアプリが山ほどヒットしたGoogle Playだが、現在は麻美ゆま、みひろ、蒼井そらといったキーワードで検索しても、該当するアプリがほぼ皆無の状態。以前に当サイトで紹介した風俗情報検索アプリも全て削除されている。

「グラビアアイドルを起用した写真集やパズル系アプリはほぼ全滅。二次元系のアプリも、胸や股間を強調した内容のものは容赦なく消されています。特にアイコンやアプリ説明文に“エロ”や“アダルト”“おっぱい”といった文言を掲載していたアプリが真っ先に追放されたようです」(同・前)

なんとも悲惨な状況と言えるが、今後アンドロイドのエロアプリはどうなってしまうのだろう。

「これからは、直接的にエロを訴求するアプリは存在が難しい。しかし、厳しい状況の中でも生き残ったアプリはいくつかあります。女のコの靴下を上げ下げして楽しむフェチ系アプリ『絶対靴下』や、実用的な体位図鑑に徹した『セックスの体位』、萌え少女をお触りしつつコミュニケーションを楽しむアプリ『とーきんがーるずっ!』などは、現在もなおマーケットに存在しています」(同・前)

さらに、Googleの厳しい監視の目をくぐり抜け、また新たなエロ系アプリをリリースする開発者も現れた。そんなアプリの一つとして注目なのが「【紳士ホイホイ】パズル&ガールズ 美少女だらけの定番パズル!」だ。

このアプリはバラバラになった萌え美少女イラストをそろえ、パズルを完成させると画像が入手できるもの。パズルは最初は3×3マスの簡単な内容だが、徐々に難易度が上昇。合計300枚もの画像が入手できるという豪華な内容となっている。

紳士ホイホイ開発者によると「エロいものを求めるのは男の本能。Googleの審査にひっかからない範囲で、ギリギリのクオリティを追求していくのがアプリ開発者の使命です」とのこと。

冒頭で紹介した「魔法少女サクラ」も、公式ツイッターアカウントで「パンツがダメになったので今度は札束でなぐります!」と発言。「札束で殴る!新感覚グルグル乙女大戦」というアプリで復活を図っている。エロアプリ開発者にとっては、真のイノベーション能力が問われる時代になったと言えそうだ。
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